Schildereindhoven.nl – #1 Rankings deel 2

By Case studies, Uncategorized

Laatste update 16-06-2020 (Nog steeds goede rankings)

Resultaat

Nadat we schildereindhoven.nl voor de term ‘schilder Eindhoven’, ‘schildersbedrijf Eindhoven’ en ‘latex spuiten Eindhoven’ op #1 hebben gekregen (lees deze case study), kwam ook de vraag om voor de term ‘schilder Veldhoven’ naar de #1 positie te gaan. Iets complexer, omdat we hier de homepage niet voor kunnen gebruiken. Er is dus een nieuwe landingspagina aangemaakt en na een aantal maanden is de #1 positie behaald.

Rankings bij de start van het traject :

Schilder Veldhoven – positie 300+
Schildersbedrijf Veldhoven – positie 300+ 

Rankings per 01-02-2020

Schilder Veldhoven – positie 1
Schildersbedrijf Veldhoven – positie 1 

 

Resultaten van een goede SEO campagne (rankings blijven!)

Schilder Eindhoven – positie 1
Schildersbedrijf Eindhoven – positie 1 
Latex spuiten Eindhoven – positie 1
Schilder Veldhoven – positie 1
Schildersbedrijf Veldhoven – positie 2

 

Doelstellingen

  • Stabiele topposities voor de belangrijkste zoektermen.
  • White hat SEO doorvoeren; duurt langer voordat de resultaten zichtbaar zijn maar is geheel volgens de regels van Google.

Planning

Maand 1: Analyse maand.

  1. Content bestellen & plaatsen: aangezien we al een design hadden, hebben we alleen de content besteld en geplaatst op de website.
  2. On-Page audit: Er is een On-Page Audit uitgevoerd waarbij de specifieke pagina op 100 SEO punten is beoordeeld.
  3. Concurrentie analyse: Er is een concurrentie analyse uitgevoerd om te kijken hoe het linkprofiel van de klant eruit ziet.

Maand 2: Aanpassen to-do’s uit de analyses.

  1. On-Page audit doorvoeren; alle punten die niet goed stonden in het On-Page audit zijn aangepast en geoptimaliseerd.
  2. Indexatie: Na het uitvoeren van bovenstaande werkzaamheden is aan Google gevraagd om de website opnieuw te indexeren.
  3. Linkbuilding: er is gestart met een focus linkbuilding strategie die zich specifiek richt op deze nieuwe landingspagina.

Maand 3-6: Linkbuilding, linkbuilding, linkbuilding

  1. Website: aangezien de gehele website voor de 100% is geoptimaliseerd gaat de focus volledig naar linkbuilding. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van het scoren van websites in Google en het is een zeer tijdrovend proces.
  2. Linkbuilding: elke maand worden er een X aantal kwalitatieve backlinks aangemaakt en met de juiste anchor teksten geoptimaliseerd. Door een ‘steady-flow’ aan links elke maand wordt de website steeds populairder en dat is goed terug te zien in het organische verkeer.

Side-notes

  • Aangezien we toegang kregen tot het CMS van schildereindhoven.nl konden we snel schakelen. Alle aanpassingen zijn snel doorgevoerd waardoor het resultaat ook snel te zien was.

Wil jij deze resultaten ook?

Ontvang een gratis SEO Stappenplan met concrete actiepunten om jou rankings te verbeteren.