Meer leads realiseren doormiddel van SEO?

Wie wil dat nou niet? Elk bedrijf dat online beter vindbaar wilt worden heeft maar een doel, de omzet verhogen. Hoe doe je dit? Meer leads realiseren! Een logisch gevolg van een goede SEO strategie is dat er meer leads binnenkomen. Het is dus erg interessant om te investeren in SEO, zeker omdat het op de lange termijn een passieve lead machine kan opleveren.

Waarom voor ons kiezen? Leadgeneratie is een van onze specialismes, omdat we hier al (sinds we online actief zijn) mee bezig zijn. Zoals je misschien al hebt gelezen, zijn wij lang geleden begonnen met ‘eigen projecten’. Veel van deze ‘eigen projecten’ zijn leadgeneratie projecten. We realiseren op dit moment 500+ leads per maand op in verschillende branches. Deze kennis die we hebben opgebouwd willen we graag doorvoeren op jouw business.

Omdat we zo actief zijn in de leadgeneratie bestaat ons huidige klantenportfolio ook uit veel bedrijven die meer leads willen realiseren. Het doel is om een leadmachine te bouwen die op een passieve manier, doormiddel van SEO, elke maand nieuwe leads genereert. Ben jij de volgende?

website portret niels
Niels Emmen – SEO/Lead Specialist

Gratis een maatwerk SEO Stappenplan ontvangen?

Werkwijze

Lees hieronder de stappen die je doorloopt wanneer je met SEO meer lead wil realiseren

Fase 1: Techniek

Fase 1: Techniek

Een diepgaande technische analyse van de website. Op dit moment telt deze 'checklist' +/- 150 punten die handmatig worden gecheckt. Elk punt op deze lijst heeft een bewezen positief effect op de rankings van je website. Het doel is om na deze analyse zo snel mogelijk alle 'checks' die niet goed staan te optimaliseren. Zodra alles is geoptimaliseerd werken we met een aantal slimmigheidjes en tools om de website zo snel mogelijk 'opnieuw' te laten beoordelen in Google. De meeste websites zien dan al een positieve stijging in Google.

Fase 2: Zoekwoordenonderzoek

Fase 2: Zoekwoordenonderzoek

De volgende stap is het zoekwoordenonderzoek. Dit is een cruciale stap om de website zo goed mogelijk te optimaliseren. Meestal zijn 70% van de zoekwoorden duidelijk, maar je wil juist ook deze 30% weten. Waarom? Vaak is dit het 'laaghangend fruit' en kun je hier op korte termijn goed op scoren. De concurrentie heeft namelijk dit extra stapje niet gezet. Het uiteindelijke resultaat is een complete database met alle zoekwoorden die relevant zijn aan jouw business.

Fase 3: Content optimalisatie

Fase 3: Content optimalisatie

Als alle zoekwoorden in kaart zijn gebracht, gaan we deze 'mappen' en optimaliseren. We bekijken de huidige website en bepalen of we een bestaande pagina gaan optimaliseren of een nieuwe pagina gaan maken. Wanneer alle content op de website staat, gaan we deze (net als bij fase 1) door een uitgebreide checklist halen. Op dit moment hebben we +/- 80 checks die op elke pagina goed dienen te staan. Dit is een tijdrovend proces, maar juist al deze 'kleine' optimalisaties wegen als een groot geheel mee.

Fase 4: Autoriteit & Leads

Fase 4: Autoriteit & Leads

Als alle vorige stappen goed zijn doorlopen, rankt de website al een stuk beter dan daarvoor. Om echt naar de #1 positie in Google te gaan, dien je de autoriteit van de website te verhogen. Dit gebeurd grotendeels doormiddel van linkbuilding. Een belangrijke maar tijdrovende stap in het gehele SEO traject. Waarbij de andere fases ook eenmalig zijn (je hoeft ze maar één keer goed te zetten), is deze laatste fase een lange termijn handeling. Je blijft links aanmaken tot dat je de #1 positie hebt bereikt. Vervolgens kun je op de automatische piloot meer leads verwachten!

Benieuwd naar het gratis SEO Stappenplan?

Testimonials

Een aantal klanten van Digital Desert aan het woord

Niels zorgt ervoor dat onze SEO perfect geoptimaliseerd is. Naast dat Niels een echte vakidioot is, is hij sociaal ook nog erg prettig in de omgang en oplossingsgericht. En het belangrijkste, de meetbare resultaten zijn erg goed!
Coen Vleugels
Art Director Vormgenoten
Eindelijk een bedrijf dat ook echt nakomt wat er word beloofd namelijk hoog scoren in Google. Erg blij met de werkzaamheden die Niels voor mijn bedrijf heeft verricht! Vakman pur sang.
Jim van de Mortel
Eigenaar VDM Schilders
Fijne club. Intensief samengewerkt met Niels, die technisch zeer goed onderlegd is en overal een oplossing voor heeft. De resultaten spreken voor zich... Aanrader voor SEO en linkbuilding.
Eva Brands
Eigenaar Studio Brands

Case Studies

Daad bij het woord!

Schildereindhoven.nl – #1 Rankings deel 2

Laatste update 16-06-2020 (Nog steeds goede rankings) Resultaat Nadat we schildereindhoven.nl voor de term 'schilder Eindhoven', 'schildersbedrijf Eindhoven' en 'latex spuiten Eindhoven' op #1 hebben gekregen (lees deze case study), kwam ook de vraag om voor de term 'schilder Veldhoven' naar de #1 positie te gaan. Iets complexer, omdat we…

Read more

Van 0 naar 3000 organische bezoekers per maand

Laatste update 30-1-2020ResultaatBegin 2019 werd er contact opgenomen met Digital Desert door de eigenaar van Bestrijdingsservice. Een website die landelijke dekking heeft in de ongediertebestrijding branche. Flink veel pagina's dus, die allemaal goed gescoord moeten worden. We zijn inmiddels 6 maanden bezig met het traject en wie zien enorme verbeteringen.…

Read more

LoodgieterAlmere036 – Organische Groei 120%+

Laatste update 30-1-2020ResultaatBegin 2018 werd er contact opgenomen met Digital Desert door de eigenaar van LoodgieterAlmere036.nl. Al snel werd duidelijk dat dit toch een concurrerende branche is waar veel SEO specialisten actief zijn.DoelstellingenStabiele topposities voor de belangrijkste zoektermen.White hat SEO doorvoeren; duurt langer voordat de resultaten zichtbaar zijn maar is…

Read more