Van 0 naar 3000 organische bezoekers per maand

By

Laatste update 30-1-2020

Resultaat

Begin 2019 werd er contact opgenomen met Digital Desert door de eigenaar van Bestrijdingsservice. Een website die landelijke dekking heeft in de ongediertebestrijding branche. Flink veel pagina’s dus, die allemaal goed gescoord moeten worden. We zijn inmiddels 6 maanden bezig met het traject en wie zien enorme verbeteringen. Dit is allemaal te danken aan een data driven SEO strategie.

Doelstellingen

  • Stabiele topposities voor de belangrijkste zoektermen.
  • White hat SEO doorvoeren; duurt langer voordat de resultaten zichtbaar zijn maar is geheel volgens de regels van Google.

Planning

Maand 1: Analyse maand.

  1. SEO Audit: Er is een SEO Audit uitgevoerd waarbij de website op 130 SEO punten in beoordeeld.
  2. On-Page audit: Er is een On-Page Audit uitgevoerd waarbij de specifieke pagina op 100 SEO punten is beoordeeld.
  3. Zoekwoordenonderzoek: Er is een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de meest potentiële zoekwoorden in kaart te brengen
  4. Concurrentie analyse: Er is een concurrentie analyse uitgevoerd om op zoek te gaan naar de quick wins.

Maand 2: Aanpassen to-do’s uit de analyses.

  1. SEO Audit: Een groot gedeelte van de SEO punten die niet goed geoptimaliseerd waren, zijn aangepast op de website.
  2. On-Page Audit: Ook van deze audit zijn er een hoop SEO punten doorgevoerd.
  3. Zoekwoordenonderzoek: De pagina’s die gerankt dienen te worden in Google zijn voorzien van nieuwe of meer content.
  4. Indexatie: Na het uitvoeren van bovenstaande werkzaamheden is aan Google gevraagd om de website opnieuw te indexeren.

Maand 3: Laatste puntjes op de i zetten.

  1. Alle stappen uit maand 1 en 2 worden herhaaldelijk uitgevoerd. Zodra de aanpassingen zijn gedaan, worden de audits opnieuw gemaakt. Soms staan er nog steeds (of nieuwe) zaken niet optimaal en deze worden weer aangepast. Dit proces loopt door tot dat de gehele website voor de 100% is geoptimaliseerd.
  2. Linkprofiel: het linkprofiel is geanalyseerd om erachter te komen welke link types er ontbreken en of er eventueel foutieve links naar de website gaan.
  3. Linkprofiel van concurrenten: Ook zijn de linkprofielen van de concurrenten achterhaald en ook hier is gekeken naar de links. Op deze manier weten we waar we naartoe moeten (op het gebied van aantallen en kwaliteit) en we hebben een aantal mooie linkkansen gezien waarop we in gaan spelen.
  4. Linkbuilding: de basis links zijn aangemaakt. Deze links zorgen voor de betrouwbaarheid en op deze manier worden de aantallen snel verhoogd.

Maand 4-tot heden: Volledige focus op linkbuilding

  1. Website: aangezien de gehele website voor de 100% is geoptimaliseerd gaat de focus volledig naar linkbuilding. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van het scoren van websites in Google en het is een zeer tijdrovend proces.
  2. Linkbuilding: elke maand worden er een X aantal kwalitatieve backlinks aangemaakt en met de juiste anchor teksten geoptimaliseerd. Door een ‘steady-flow’ aan links elke maand wordt de website steeds populairder en dat is goed terug te zien in het organische verkeer.

Wil jij deze resultaten ook?

Ontvang een gratis SEO Stappenplan met concrete actiepunten om jou rankings te verbeteren.